T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
İSTANBUL / ARNAVUTKÖY - Taşoluk İlkokulu

MAARİF MODELİ HAKKINDA SEMİNERLER DÜZENLENDİ

Okulumuzda Maarif  Modeli ve uygulama aşamaları hakkında bilgilendirme semineri düzenlendi. 2024-2025 eğitim öğretim yılında tüm Türkiye'de uygulanma başlayan eğitim modeli ile ilgili bilgilendirmeler bölge okullarının da katılımıyla kurumumuzda gerçekleştirildi. Öğretmenimiz Osman Tokat; 1. sınıf ve okul öncesi öğretmenlerine programın detayları ve öğrencilere nasıl uygulanacağı hakkında bilgi verdi.

Maarif Modeli, eğitimde yenilikçi bir yaklaşım olarak, özellikle Türk eğitim sisteminde uygulanan bir modeldir. Bu model, öğrencilerin gelişimlerini daha kapsamlı bir şekilde desteklemek ve öğrenme süreçlerini daha etkili hale getirmek amacıyla geliştirilmiştir. Maarif Modeli, genel olarak eğitimdeki kaliteyi artırmaya yönelik bir dizi yenilikçi ve öğrenci merkezli stratejiyi içermektedir.

Maarif Modeli'nin temel özellikleri şunlar olabilir:

1. Öğrenci Merkezli Eğitim

  • Öğrencilerin aktif katılımını teşvik eden, onların ihtiyaçlarına ve yeteneklerine göre esnek bir eğitim anlayışını benimser.
  • Öğrencilerin bireysel farklılıklarını gözetir ve her öğrencinin potansiyelini en üst düzeye çıkarmayı hedefler.

2. Sürekli Gelişim ve Yenilikçilik

  • Eğitimde sürekli bir gelişim anlayışı benimsenir. Eğitimciler, öğrencilerin değişen ihtiyaçlarına göre kendilerini sürekli geliştirir ve öğretim yöntemlerini yeniler.
  • Teknoloji kullanımı, yenilikçi öğretim materyalleri ve çeşitli öğretim teknikleri bu modelde yer alır.

3. Sosyal ve Duygusal Öğrenme

  • Öğrencilerin yalnızca akademik başarıları değil, aynı zamanda duygusal ve sosyal gelişimleri de önemsenir. Empati, özsaygı, iş birliği gibi sosyal beceriler geliştirilir.
  • Zorbalık, ayrımcılık ve olumsuz davranışları engellemeye yönelik okul kültürü oluşturulur.

4. Etkili Öğretmen Yetiştirme

  • Eğitimcilerin sürekli olarak gelişmesi ve eğitimin kalitesinin artırılması adına öğretmenlere yönelik sürekli eğitimler ve mesleki gelişim fırsatları sağlanır.
  • Öğretmenlerin pedagojik bilgi ve becerilerinin yanı sıra duygusal zekâlarının da gelişmesine önem verilir.

5. Dijital Dönüşüm

  • Teknolojinin eğitimde etkili kullanımı teşvik edilir. Dijital araçlar ve platformlar öğrencilerin eğitim süreçlerine dahil edilir.
  • Online eğitim, dijital içerikler ve interaktif öğrenme materyalleriyle eğitimde çeşitlilik sağlanır.

6. Sosyal Sorumluluk ve Toplumsal Katkı

  • Öğrencilere toplumsal sorumluluk bilinci aşılanır. Sosyal projeler, gönüllü çalışmalar ve çevre bilincini artırıcı faaliyetler teşvik edilir.

7. İzleme ve Değerlendirme

  • Öğrencilerin gelişim süreçleri, sadece sınavlar ve testlerle değil, çeşitli değerlendirme yöntemleriyle izlenir.
  • Kapsamlı geri bildirim sistemleriyle öğrencilerin güçlendirilmeye ihtiyaç duyduğu alanlar belirlenir ve geliştirilir.

8. Eğitimde Eşitlik ve Adalet

  • Tüm öğrencilere eşit fırsatlar sunulması ve eğitimde fırsat eşitliğinin sağlanması hedeflenir. Her öğrencinin potansiyelini gerçekleştirmesi için gerekli destekler sağlanır.

 

Maarif Modeli, eğitimde daha yenilikçi, daha öğrenci odaklı ve daha toplumsal olarak duyarlı bir yaklaşımı benimseyerek, hem öğrencilerin akademik başarılarını artırmayı hem de onların duygusal ve sosyal gelişimlerini desteklemeyi amaçlar.

Paylaş Facebook  Paylaş twitter  Paylaş google  Paylaş linkedin
Yayın: 16.02.2025 - Güncelleme: 16.02.2025 18:16 - Görüntülenme: 162
  Beğen | 0  kişi beğendi

Etiketler :
MAARİF MODELİ,